برند ها, مقالات

آشنایی با برند شانل

شانل

شانلبرند شانل Chanel

در سال 1910 شانل S . A (یک خانه‌ی مد) در فرانسه توسط گابریل شانل تاسیس شد، که دوستانش از روی محبت وی را کوکو صدا می‌کردند. شانل Chanel به دلیل دارا بودن مدهای ساده و زیبا از جذابیت بی‌انتهایی برخوردار بود و توانست انقلابی واقعی در دنیای مد بوجود آورد. وی یکی از اولین طراحانی بود که شلوار زنانه را معرفی کرد و به عنوان خالق اصلی مد (لباس کوچک سیاه) مورد توجه همگان قرار گرفت. خانم شانل 61 سال کنترل خلاقانه‌ی شرکت را در دست داشت و در سال 1971 دار فانی را وداع گفت.

بعد از وی در سال 1983 مدیریت این کمپانی بزرگ به دست کارل لاگرفلد انجام گرفت.

در سال 1921 اولین عطر طراحی شده‌ی شانل Chanel با نام (N ° 5) معرفی و روانه‌ی بازار شد، که انقلابی مشابه در دنیای عطرها ایجاد کرد. این عطر همچنان پرفروش ترین عطر در سراسر جهان است که با حفظ جذابیت‌های معاصر، تبلیغات خلاقانه و تاییدیه افراد مشهور را به همراه دارد. شانل (N ° 5) و بسیاری از عطرهای قدیمی‌تر این برند معروف و محبوب توسط ارنست بیو طراحی شده است. اما از سال 1978 طراحی عطرها و ادکلن‌های برند شانل Chanel بر عهده‌ی ژاک پولژ بوده است.

تاکنون چیزی بالغ بر 123 عطر توسط برند شانل Chanel طراحی و روانه‌ی بازار شده است، که اولین نسخه در سال 1920 و جدید ترین آن در سال 2020 طراحی و رونمایی شده‌اند. معروف ترین و محبوب ترین عطر شانل که توانسته انقلابی بزرگ در صنعت عطر به وجود بیاورد، عطر شانل کوکو مادمازل می‌باشد که طرفدارن خاص خود را دارد.

از طراحان بنام این کمپانی باید به ژاک پولژ، کریستوفر شیلدریک، ارنست باو، اولیویه پولژ، هنری رابرت اشاره کرد که با هنر خود تحولی بزرگ ایجاد کرده و عطرهایی بی‌نظیر را برای همگان تولید و به بازار عرضه کرده‌اند.

 

ازگشت به صفحه اصلی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *